מועצת שומרון רכשה מאות רובים לתגבור כיתות כוננות

פנחס בן זיו No Comments on מועצת שומרון רכשה מאות רובים לתגבור כיתות כוננות

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חתם על עיסקת נשק לרכישת מאות רובי סער משופרים לתגבור כיתות הכוננות בישובי המועצה, בעזרת תרומות של מיליונים שגייס מידידי השומרון בחו"ל. דגן אמר בחתימת עיסקת הנשק: "כולנו יחד אגרוף ברזל! מתגברים את כיתות הכוננות, נעמוד יחד ונגן על השומרון וכל מדינת ישראל"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר סדרת שיחות שקיים ראש מועצת שומרון בשלושת הימים האחרונים בין ידידי השומרון בחו"ל, ולאחר מיפוי הצרכים בישובים ובתיאום עם צה"ל וכוחות הבטחון, חתם היום ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן על עסקה לרכישת מאות כלי נשק ארוכים מסוג "ערד" (m16 דגם A4 משופר) , נשק מובחר המשמש את הימ"מ ויחידות העלית בצה"ל. 200 רובי הסער הראשונים נרכשו מחברת IWI (תע"ש לשעבר) ובימים הקרובים ירכשו עוד כלי נשק ואמצעי לחימה ומיגון.

בשנים האחרונות המועצה האזורית שומרון ריכזה מאמץ והשקעה בקשרי החוץ, במסגרת זו יצא ראש המועצה יוסי דגן מספר פעמים יחד עם צוות קשרי החוץ של המועצה לארה"ב ולמדינות באירופה, כדי להוביל קמפיין הסברה בקונגרס בוושינגטון ובפרלמנטים באירופה, הן במטרה להקים קבוצות ידידות למען השומרון בקהילות היהודיות בעולם ולגייסן לפרוייקטים בשומרון. ב 3 השנים האחרונות ידידי השומרון תרמו ותמכו בפרוייקטים בקהילה, כגון: בניית בתי כנסת ופרוייקטים בקהילה.

בעקבות המלחמה, בשלושת הימים האחרונים קיים דגן בליץ שיחות טלפון אישיות ושיחות זום קבוצתיות עם חוגי הידידים שבנה ב – 3 השנים האחרונות, על מנת לגייסם לתרום לרכישת נשק וציוד לחימה ומיגון לישובי השומרון.

ואכן, ידידי השומרון ברחבי העולם פתחו את ליבם ואת כיסם, והבטיחו כי יתרמו לפרוייקט תגבור הבטחון בישובי השומרון, בסך מליוני שקלים.

בין השאר תרמו לרכישת הנשק ואמצעי הלחימה, ידידי השומרון מניו יורק, מיאמי, קנדה ופריז, וכן קואליציית "אחים לעורף" של הציבור החרדי.

במקביל, המועצה האזורית שומרון פועלת לתגבור הישובים בציוד מתאים לתרחישים השונים, להרחבת כיתות הכוננות בישובים. לעידוד אימונים של כיתות הכוננות ולשיפור מרכיבי הבטחון בישובים תוך קיום הערכת מצב בטחונית מדי יום במסגרת מטה המל"ח שנפתח ופועל באופן רציף. המועצה האזורית שומרון יכולה לרכוש נשק בשל היותה "מפעל ראוי" כמו כלל הרשויות בארץ. במקביל לגיוס התרומות מחו"ל המועצה פעלה לקבל אישור חריג מהמשרד לביטחון לאומי לרכישת הכמות הגדולה הזו של רובים והשר לביטחןן לאומי איתמר בן גביר נרתם לזרז את האישורים, כדי שעסקת רכישת הנשק תוכל לצאת לפועל באופן דחוף.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הסביר את המהלך: "רכשנו היום מאות רובי 'ערד', נשק מובחר, המשמש את הימ"מ ואת היחידות המיוחדות, לטובת תגבור כיתות הכוננות בשומרון. עשינו זאת באמצעות ידידי השומרון בארצות הברית, בקנדה ובצרפת, שבשנים האחרונות אנחנו עמלים על חיזוק הקשר איתם – הן בהגעה למפגשים, הרצאות וכנסים במדינותיהם והן בהבאתם לשומרון, כדי לסייר ולהתחבר. כעת ידידי השומרון ברחבי העולם פותחים את ליבם ומסייעים לנו להגן על ישובי השומרון".

"הרובים יגיעו באופן מיידי לכיתות הכוננות, והפעלתם תהיה בתיאום מלא ובהנחיית צה"ל, יחד עם רכזי הישובים ואגף הביטחון במועצה האזורית שומרון, למען הגנה על ביטחון אזרחי השומרון וכלל מדינת ישראל. אנחנו במלחמה. אני מבקש לשלוח תנחומים לכל משפחות הנופלים ברחבי הארץ ובכללם הלוחמים היקרים והקצינים מהשומרון, יחד עם כל אזרחי ישראל שנפגעו מהמתקפה הברברית הזאת. יש לנו משימה, ואנחנו נעמוד ביחד ונגן על השומרון ועל כל מדינת ישראל כי עם אחד אנחנו. בעת הזו אנו נדרשים לאחדות גדולה של אמונה, נחישות ואורך רוח. אנחנו נחושים לעשות זאת גם בשומרון וגם בכל המדינה".

"אנחנו כאן כדי לנצח ולהחזיר את הכבוד הלאומי, את ההרתעה ולהגן על התושבים שלנו, בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו דרוכים לכל תרחיש יחד עם הצבא כדי לסייע בהגנה על עם ישראל, ולהגיע להכרעה. בעזרת ה' אנחנו ננצח".

מנכ"ל תעשיות נשק לישראל IWI תא"ל במיל' חיים רובין עמד על חשיבות הסיוע לשומרון: "משפחת IWI מסייעת גם לתושבי שומרון, כמו לאזרחי מדינת ישראל בכלל. אני מאחל מפה, לכל הפצועים החלמה מהירה ושולח את תנחומי לכל משפחות ההרוגים במדינת ישראל. אנחנו ננצח בזכות האמונה והנחישות ביכולות שלנו בעזרת השם".

 



0 תגובות